Indeksi 2018, 53. vuosikerta
Pääkirjoitus
Vaikuttavuutta ohjaukseen vuorovaikutuksen keinoin
(5–6, 326–327)
Katse kohti koulua
(2–3, 74–75)
Miten tekijyysmääritellään?
(1, 2–3)
Viittauskäytännöt kuntoon
(4, 230–231)
Tieteelliset artikkelit
Henkisyysarvo, perimmäisten kysymysten pohdinta ja henkinen hyvinvointi keski-iässä
(1, 11–26)
Liikunnan antidepressiiviset vaikutusmekanismit
(1, 4–10)
Sukupuolipuhe eron jälkeiseen vainoamiseen syyllistyneiden miesten haastatteluissa
(4, 232–244)
Yhteistyö ja psykologisen tiedon soveltaminen tukevat ADHD-oireisen oppilaan toimintakykyä koulussa
(2–3, 76–88)
Sosiodigitaalisen osallistumisen, unenlaadun ja kouluhyvinvoinninväliset yhteydet kuudesluokkalaisilla
(2–3, 180–200)
Maahanmuuttajataustaisten nuorten psykososiaalinen oireilu Helsingin metropolialueella
(2–3, 89–107)
Neuvottelu vastuusta ja toimijuudesta yhteistyön kehittämiseen liittyvässä konsultaatiossa
(5–6, 386–401)
Osallisuus ja yhteinen päätöksenteko mielenterveyskuntoutuksessa
(5–6, 402–420)
Ryhmäohjauksen vuorovaikutusmekanismit vertaistuen kokemusten taustalla
(5–6, 345–363)
Kielellisiin ja sosiaalisten taitojen vaikeuksiin liittyvät toiminnanohjauksen piirteet esikouluiässä
(2–3, 166–179)
Tavoiteorientaatiot, koulutustavoitteet ja koulumenestys kuudennella luokalla
(2–3, 131–151)
Työskentelyongelman määrittely opintopsykologin vastaanotolla
(5–6, 364–385)
Ohjauksen vuorovaikutuskäytänteet työterveystarkastuksissa: vertailu ennen koulutusinterventiota ja sen jälkeen
(5–6, 328–344)
Ymmärrysongelmat ja vuorovaikutustaitojen opettaminen lievästi autististen varhaisnuorten kuntoutuskeskusteluissa
(5–6, 421–439)
Lectio praecursoria
Kuvallinen kollektiivinen muisti: sosiaalisten representaatioiden näkökulma
(1, 31–34)
Erillään verkossa: verkkovihan sosiaalipsykologinen tarkastelu
(4, 293–296)
Puolisoiden välinen hermostollinen synkronia kasvaa pariterapiassa
(1, 35–38)
Lähijohtaminen ja työntekijöiden hyvinvointi: resurssiteorioihin pohjautuva psykologinen näkökulma
(1, 27–30)
Yhdessä enemmän matemaattista osaamista: vanhempien ja varhaiskasvatuksen vaikutukset lapsen taitoihin
(4, 289–292)
Tapasimme tutkijan
Eerika Finell
(1, 39–40)
Keskustelua
Suomalainen identiteetti ja arvot: sosiaalipsykologista historiaa
(4, 302–319)
Harjoitusvaikutus toistotestauksessa kognitiivisilla testeillä
(4, 297–301)
Kirjat
Sukupolvien yli välittyvä trauma – vaiennettuun kärsimykseen liittyvät taakkasiirtymät; Siltala, P.: Taakkasiirtymä. Trauman siirto yli sukupolvien
(1, 42–48)
”Meistä tuli muurareita…” – sosiaalisen kehityksen poluilla; Pulkkinen, L. (yhteistyössä K. Kokon kanssa): Human developmentfrom middle childhood to middle adulthood
(2–3, 216–218)
Tarpeiden ja tavoitteiden vietävänä – vai valitsijana?; Salmela-Aro, K. & Nurmi, J.-E. (toim.): Mikä meitä liikuttaa – motivaatiopsykologian perusteet
(1, 48–50)
Ohjaus- ja terapia-alan ammattilainen – tunnetko vuorovaikutustyökalusi?; Sellman, J. & Tykkyläinen, T.: Puheterapia. Vuorovaikutus muutoksen välineenä
(5–6, 440–441)
Antaa kaikkien kukkien kukkia; Gopnik, A.: Puuseppä vai puutarhuri? Vanhemmuuden suorittamisesta onnellisen lapsuuden tukemiseen
(1, 51–52)
Kirjauutuuksia
(1, 53–54)
Psykologian rekisteri 2017
Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt, lisensiaatintyöt, väitöskirjat
(1, 55–69)
English summaries
English summaries
(1, 70–71)
English summaries
(2–3, 219–226)
English summaries
(4, 321–323)
English summaries
(5–6, 446–451)